Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ναύπλιο με την Γ’Γυμνασίου

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ναύπλιο με την Γ’Γυμνασίου

Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών- επιμορφωτικών δραστηριοτήτων του σχολείου μας οργανώθηκε επίσκεψη των μαθητών και μαθητριών της Γ’ τάξεως για την Τετάρτη 23 /11/2022 στο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Χάρβαρντ στο Ναύπλιο. που είναι αδελφό ίδρυμα του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών ερευνητικού κέντρου που αποσκοπεί στη μελέτη και στην ανάδειξη του ανθρωπιστικού πνεύματος μέσα από τα κείμενα των αρχαίων κλασσικών συγγραφέων και βρίσκεται στην Ουάσιγκτον, DC, Το ΚΕΣ, δίνει προτεραιότητα σε προγράμματα για τις εκπαιδευτικές κοινότητες του Harvard και της Ελλάδας, προσφέρει όμως και ένα μεγάλο αριθμό Εκδηλώσεων και Δράσεων διεθνούς εμβέλειας. Επιπλέον διαθέτει τη μεγαλύτερη ψηφιακή βιβλιοθήκη της αρχαίας κλασσικής γραμματείας και γλώσσας . Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ενημερώθηκαν για τα προγράμματα και τις δράσεις του ΚΕΣ και για τις δραστηριότητες και ευκαιρίες που αυτό προσφέρει σε μαθητές και μαθήτριες , φοιτητές και φοιτήτριες, αποφοίτους, πανεπιστημιακούς,, ερευνητές/τριες, Παράλληλα μία ομάδα μαθητών μας περιηγήθηκε σε ιστορικά μνημεία της πόλης.

H ΔΙΕΥΘΝΤΡΙΑ
ΔΗΜΗΤΡΑ ΡΑΣΣΙΑ

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ MΕd, Dip.Ed.

Δύο ομάδες μαθητών είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ενημέρωση της κ. Γκόγκα στο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Χάρβαρντ που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ενημερώθηκαν σχετικά με:

α. την σημασία των ανθρωπιστικών σπουδών σε μια  εποχή που έχει μειωθεί το ενδιαφέρον για αυτές, ενώ αντίθετα παρατηρείται η επιλογή σπουδών STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) . Σε αυτό το σημείο η κ. Γκόγκα εξήγησε την φράση του Πλάτωνα

«Πᾶσά τε ἐπιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης καὶ τῆς ἄλλης ἀρετῆς πανουργία, οὐ σοφία φαίνεται.»

Μετάφραση: Η επιστήμη που διαχωρίζεται από την δικαιοσύνη και την αρετή, αποδεικνύεται πανουργία και όχι σοφία.

β. το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ,τον τρόπο εισαγωγής στα αμερικανικά πανεπιστήμια και την φοιτητική ζωή εκεί

γ. την ψηφιακή βιβλιοθήκη του Χάρβαρντ, τον τρόπο λειτουργίας και την πρόσβαση σε αυτή μέσω του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών.

δ. την ψηφιοποίηση παλιών χειρογράφων και την πρόσβαση σε αυτά

ε. την σημασία της διεπιστημονικότητας για την επίλυση σύγχρονων προβλημάτων

στ. τις πλατφόρμες κορυφαίων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων όπου μπορεί κανείς να παρακολουθήσει δωρεάν κύκλους πανεπιστημιακών μαθημάτων διαδικτυακα (https://www.edx.org/) ή (https://mathesis.cup.gr)

                                                                                                       Ελένη Σγαρδέλη

Εντυπώσεις των μαθητών/μαθητριών

«Πιο πολύ μας άρεσε η αναζήτηση στην ψηφιακή βιβλιοθήκη και οι δωρεάν πλατφόρμες που μας έδειξαν».(Γκαδρής Αλέξανδρος, Γ2)

«Μας παρείχε χρήσιμες γνώσεις για σπουδές και μεταπτυχιακά, άλλαξε τον τρόπο σκέψης μας σε ορισμένα ζητήματα και έγινε σαφής η αναγκαιότητα εκμάθησης ξένων γλωσσών (κυρίως της Αγγλικής).Να ξαναέρθουμε όταν θα είμαστε στο Λύκειο!» (μαθητές και μαθήτριες από το Γ1)

«Είχε ενδιαφέρον η ιστορία των χειρογράφων και η αναζήτηση στην ψηφιακή βιβλιοθήκη».(Σεϊντή Κατερίνα, Γ3)

Δημοσιεύθηκε στην Ανακοινώσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.